post it, sockervadd och amöbor

Hej fina ni 😊
 
Oj vad det dröjer länge mellan mina inlägg ibland ! Men grejen är den att jag tänker inte skriva bara för skrivandes skull.
 
Om jag känner att något förväntas av mig, press , tvång eller krav då får jag helt enkelt kortslutning i hjärnan. 
 
Jag brukar säga att jag lever mitt liv i en ständigt isittandes trotsålder !! 
 
Jag måste bara göra tvärsimot alla andra hela tiden 😊
 
Några exempel !!
 
Igår var det "semmeldagen" 
Hur jävla sugen jag var på semlor så skulle jag aldrig äta det just den dagen..
Vafan jag bestämmer 😉
 
Ibland kan jag vara så trotsig mot mig själv att jag verkligen blir lidande haha 
 
Alltså i mars börjar det bli vår " enligt mig "
 
Man använder i inte vantar och vinterjacka på våren !!
Så nu går jag gå runt och frysa arslet av mig bara för att jag är så envis 
 
Du bestämmer inte över mig, jag kan själv !!
Haha det är meningar som går varmt här hemma 😊
 
             Bommulshjärna 😨 
 
Sista tiden har varit fluffig och luddig på nått vis, känns ungefär som min hjärna är inlindad i rosa kladdig sockervadd! 
 
När jag kommer in i såna här perioder är det som om min kropp går ner på sparlåga
Bara de allra viktigaste sakerna fungerar..
 
Jag blir helt enkelt en amöba !!
 
Det är ett encelligt djur Som inte gör nån jävla nytta alls
 
Alltså den kan inte ens ligga utan förökar sig genom delning..
Den kan inte käka för den har ingen mun och skita kan den bara drömma om för fanskapet har ingen analöppning !!
 
Haha hjälp jag vill inte vara en amöba !!
 
Mitt liv består under dessa perioder av post it lappar, Röda, rosa, gröna lappar pryder kylskåp och diverse andra platser i mitt hem...
 
Man kan säga att dom vikarierar som hjärna när min egen tar semester eller sjukskriver sig 
 
Hm tycker nog att det blivit lite mycket ledighet för min lilla hjärna senaste tiden, får nog ta mig ett snack med den lilla slöfocken..
 
Eventuellt blir det sparken !?
 
Eller neee hur fan blir det då, orka gå runt med rosa sockervadd resten av mitt liv
 
Det blir rehabilitering för den lilla rackarn, ev sömntabletts avvänjning också...
 
Vem vill ha en flödderhjärna lixom 😞
 
       I girl got to do what a girl got to do !!
 
Nu måste jag ta i tu med mina post it lappar,  kalas väntas o helgen så jag måste baka och städa..
 
Allt är uppskrivet punkt för punkt så det kommer bli fucking awsome 💖💖
 
                    Kärlek och respekt !
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 mimmi :

Kan själv..... va nog bland de första ord du sa Zandra :-) kram.

Svar: Haha jag vet 😊 Har tjatat samma mening i 38 år snart 😉
zandra Mavica ryttersson

2 Andreas:

Cool bild :)

Svar: Tack så mycket 😊
zandra Mavica ryttersson

Kommentera här: