Fjärilvinge 💖

Kvällen börjar gå mot sitt slut💖
 
Haft en underbar dag och kväll med vänner och familj från morgon till kväll !!
God mat och dryck blandat med massa tok och skratt är receptet för lycka , iaf för mig 😊
 
Imorgon blir det kalas hela dagen 😊
 
Tankarna snurrar i mitt huvud, det känns overkligt på något vis
 
Fjorton år !
 
Fattar ni att min lilla kille redan blir fjorton år nu på måndag!
Vart tar åren vägen, allt går för fort, hinner inte riktigt med..
 
Är det någon som vet var paus knappen sitter på barn ?
Behöver lite tid, åtminstånde ett par år till 
 
Måste bli klokare, stabilare och framför allt starkare jag vet att tonåren är en turbulent och sökande tid
 
Jag vill leda dig rätt och ge dig kloka svar på dina frågor, när livet känns tungt ska du alltid kunna luta dig imot mig 
 
Du är stor nu fjärilvinge för tung för mig att bära, men en sak kan jag lova , jag kommer alltid gå bredvid dig !!
 
Hur mörk natten än är och hur mycket vilse du än har vandrat, behöver du bara sträcka ut din hand för Mamma är aldrig längre bort än så  
 
                 Snart 14 år sedan !!
 
Jag var i gravidvecka 35 när du började kämpa dig ut till våran värld..
 
Jag hade så ont och smärtan stegrade timme för timme, jag åkte till BB men dom bara skrattade åt mig..
 
Jag minns att läkaren klappade mig på huvudet och sa
 
- Lilla gumman det här kallas förvärkar,  ta du den här lugnande tabletten och gå hem och sov !
 
Dåsig av tabletten minns jag dimmigt att vattnet gick och nästa minut var vi på väg till BB
 
Jag har tackat gud många gånger att vattnet gick hemma så jag förstod att det inte var förvärkar utan att det verkligen var dax för bebis att anlända..
 
Antagligen var både jag och Benji påverkarkade av den lugnande tabletten för efter nån timmes värkarbete blev allt bara svart..
 
Jag minns att dom skrek och att det blinkade på skärmen där jag följt barnets hjärtslag, jag vet att jag sträckte mig efter Richards hand men dom bara föste iväg honom
 
När jag vaknade var jag Mamma !!
 
Ja det var iallafall vad dom sa.
Grattis till pojken sa sköterskan och sken som en sol Själv visste jag nog inte vad jag kände den stunden, var nog osäker på om det fanns nått barn överhuvudtaget...
 
Efter ett par timmar körde dom ner mig på avdelningen och efter en stund knackade det på dörren in till mitt rum
 
In kommer en sköterska med världens minsta knyte i famnen 
Jag tror någon vill träffa sin Mamma sa hon till mig 
 
Mamma tänkte jag och tittade mig omkring i rummet, finns det någon Mamma här !?
 
Sköterskan lade det lilla gnyande knytet i min famn och jag tittade ner på barnet
 
Hans lilla mun så otroligt lik min egen, mina ögon mötte hans och jag kände en kärlek som var så stark att det högg till i mitt hjärta 💕
 
           Min fjärilvinge så liten och skör
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Susann:

Zandra...jag grät när jag läste ditt inlägg, så fint <3

Svar: Inget är starkare än kärleken till sina barn 💖
zandra Mavica ryttersson

2 mimmi :

<3

Svar: 💖
zandra Mavica ryttersson

3 Carina holmblad:

Du ar sa duktig pa att skriva,dina tankar och kanslor.Du skulle kunna bli forfattare.

Svar: Tack fina du 💖
zandra Mavica ryttersson

Kommentera här: