När mörkret lagt sig 💖

När mörkret nu har fallit går jag långsamt genom rummet, kroppen fylls av  lugn och harmoni 💖
 
Det sägs att man bra av ljus och solsken,  det sägs att mörkret skrämmer !!
 
Visst mår även jag bra när solen skiner, jag älskar att ligga på stranden och njuta, känna hur solens strålar värmer hela min kropp 
 
Men mörkret skrämmer inte mig,  mörkret lugnar mig!
Jag brukar jämföra skymningen med ett redigerings program..
Saker som i skarpt ljus varit så skrämmande och tydliga,  suddas nu mer eller mindre ut 
 
I mitt hem finns nästan inga lampor, de taklampor jag har är mest för syns skull, i mitt hem är ofta persiennerna nerdragna
Jag älskar att sitta i skenet av ett stearinljus,  älskar att se skuggorna på väggen bilda mönster.
 
Många finner det deprimerande men jag kallar det harmoni..
 
När dammen i hörnen gör sig påminda när de smutsiga fönsterna hånar dig 
När ljuset bländar dig och alla måsten helt plötsligt blir glasklara. 
 
Då välkomnar jag mörkret, i mörkret finns inga måsten där är allt och alla perfekta
Där kan vi vara oss själva, där kan din själ få ro 
 
Önskar er en trevlig helg💗
Släck alla lampor som stör och tänd upp lite levande ljus, låt lugnet värme din själ 
 
 

Kommentera här: