Fick en släng av djupa tankar !!

Jävlar vad jobbigt det är att släppa kontrollen, att inse att livet rullar på utan att du styr det med järnhand.
Richard och jag var på ett möte förra veckan och då kom vi fram till att jag måste börja släppa in Richard mera i alla vardagliga saker som tex barnens läkar besök, skolan, matlagning mm ! Min första reaktion när dom tog upp det var VAFAN !!! Dom kunde lika gärna sakt åt mig att nu jäklar är det dax att du börjar låna ut dina trosor till Richard eller att vi skulle ta varannan dag på min P-piller karta , jag käkar Måndag och Rille Tisdag... Hjälp det går ju inte då pajar ju effekten lixom, jag blir på smällen, trosorna blir för stora, allt fuckar ur!!! Haha ni förstår det jag ville förklara med mina lite halv skumma liknelser var att det är ju lixom min grej, jag har alltid haft kontrollen över allt här hemma..Men jag får väl börja någonstans, jag menar ett jävla tandläkarbesök kan jag väl låta Rille följa med Manne på ! Nångång kanske när Manne blir typ arton, eller om dom för protokoll, kanske kan dom filma besöket så jag kan granska det kritiskt efteråt 👍 Som jag brukar säga när folk undrar vad jag gör på dagarna!! Jag har jouren är alltid redo, alltid på gång att rycka ut i strid när jag tycker att folk inte sköter sig som dom ska ( som jag tycker att dom ska ) Haha jag kanske inte är redo att släppa kontrollen än..
Samtidigt så är jag så jävla medveten om att det är den ända rätta vägen till ett friskt och välmående liv för både mig själv och min familj..
Lås inte in dina plantor i ett drivhus, låt de få slippa ett onaturligt liv.Låt den du älskar få pröva sina vingar en dag så flyger din älskade rätt 💖

Kommentarer:

1 Anna:

Så kul att du börjat blogga igen <3 Tack

Svar: Tack fina 💖
zandra Mavica ryttersson

Kommentera här: