Sluta vara så jävla dryga jag spyr 😲

Vad är viktigt för just dig ?
 
Allt är relativt !
 
Ingen kan säga till någon annan hur den ska känna tycka eller tänka
 
Det som är viktigt för mig kanske är en bagatell för dig !
 
Tänk om man kunde byta problem med varandra, vad enkelt allt skulle vara ( eller inte )
 
Konstigt att många människor besitter sån otrolig kompetens om hur andra ska leva sitt liv.
 
Åsikter och dumma kommentarer flödar direkt någon människa sticker ut från den så kallade normen
 
Skriver inte detta inlägg av nån specifik anledning, var bara en tanke som slog mig
 
Det pratas tamefan vitt och brett om mobbing i skolan och allmänt runt våra barn och ungdomar !!
 
Enligt mig är barnen en väldigt liten grupp " mobbare "
 
Det största problemet är vi vuxna !! Vi ska föregå med gott exempel sägs det, vara förebilder åt våra barn
 
                       SKITSNACK 👎
 
Alltså det räcker ju med att kika runt på nätet Facebook är ju ett jävla bra exempel..
 
Nån uttrycker sin åsikt " sverige är ett fritt land " man får ha åsikter
 
Nu menar jag inte kränkande eller stötande åsikter utan helt jävla vardagliga grejer
 
Nån skriver tex! Jag åt nyss två frallor med ost och majonäs till frukost
Då ska tamefan värsta debatten startas
 
Människan i fråga får direkt veta hur onyttig hennes frukost är  "snälla " vänner taggar den stackars saten i inlägg för tips på nyttiga frukostar och varningar om hjärtsjukdommar som uppstår vid för fet mat!!
 
Efter ett par timmar har frukost inlägget hundra kommentarer och personerna har bildat för eller imot grupper...
 
Den stackars lilla människan som vart sugen på majonnäs frallor en helt vanlig Tisdag är nu ett hett ämne på fb och hennes status delas av hundratals.
 
 
Det ingen reflekterat över är att personen som skrev statusen inte har skrivit nån av de hundra efterföljande kommentarerna
 
Hur mår han eller hon just nu ?
 
Utmålas som stans värsta förbrytare uthängd och förnedrad pga sitt val av frukost!!
 
Det mina vänner det är mobbing !
 
Det är inte viktigt längre vad som startade debatten om fetma och för tidig död " frukost statusen "
 
Huvudsaken är att gamarna utan nått liv fick något att hugga tänderna i, dregla och gotta sig över !!
 
Jag vet inte om nån fattar vad jag försöker förmedla Den här majonäsmackan var bara ett exempel på hur det går till många gånger..
 
Kan inte alla bara ta sina jävla pretto åsikter och köra upp i arslet
Om nån vill veta vad ni tycker så frågar dom nog
 
Om man inte har något snällt att säga så håll käften!!
 
Om nån jävla debatt sätts igång, om nån av mina eller min familj och vänners statusar så lovar jag att ni ska få en diskussion ni snart glömmer
 
Och vet ni vad ? Just ja det vet ni ju, ni vet ju allt!
 
Era barn gör inte som ni säger de gör som ni gör
Skärp er förfan så vi inte får en värld full av prettofittor som tror sig stå högre än alla andra
 
Förövrigt vill jag än en gång påpeka att detta inlägg inte är personligt utan bara allmänt trött på personhets och trakasserier i cyber världen 😞
 
 

Kommentarer:

1 Vickan:

Prettofittorna blir vi aldrig av med!!! Tyvärr!

Svar: Haha nej dom är det mest förökade folkslaget 🙈
zandra Mavica ryttersson

2 Eva:

Då kanske du ska börja med dig själv

Svar: Jag jobbar med mig själv varge dag lilla vän 😊
zandra Mavica ryttersson

Kommentera här: