I botten av mig själv 💖

Ibland tänker jag tillbaka på den lilla flickan 💖
 
Lilla tuffa Zandra ! Kunde själv själv sjäv varför lyssna på andra när man ändå vet allt ?
Jobbigt och bara slöseri med tid
 
 
Redan som nyfödd visste jag vad jag ville,, eller rättare sakt inte ville Jag skulle nämligen inte sova varken på natten eller dagen
 
Mamma endast 18 år gick från tonåring till zombie..
 
Den enda gången jag passade på att sova var i bilen, så det var bara för lilla pappa att gilla läget.
Ut i bilen mitt i natten och bränna omkring på varenda liten guppig grusväg han kunde hitta, ju dåligare väglag desto bättre sov lilla Zandra 😋
 
När sedan motorn tystnade så slog jag upp mina blå
 
I bästa fall om inte farsan var för trött vart det musik i soffan en stund innan det var dax att väcka Mamma
 
Barnvagnen mina föräldrar köpte till mig måste vara den mest oanvända ever
Jag skulle minsann inte ligga där och stirra , jag ville bli buren på våra promenader punkt slut !!
 
Runt tio månader började jag att gå och då var det fullrulle direkt från start Sandlådans skräck sa Mamma att tanterna på gården kallade mig 😊
 
Andra barn gjorde sandkakor jag hoppade på dom !! Andra barn hade flätor, jag tyckte dom såg roliga ut så jag hängde i dom
 
En efter en gick dom andra Mammorna hem med sina barn Inget som brydde mig enligt Mamma
Nu fick jag ju hela lekparken för mig själv
Mamma fick dock dricka kaffe med en gammal gubbe som hette Börje för han var den enda som inte övergav lekparken !
 
           Zandra himma hot hot hot !!
 
Skrek jag med all min kraft det betydde Zandra ska gunga fort fort fort !!
Fort högt och mycket fart och fläkt hela tiden annars var det skittråkigt. .
             
                Zanna hitte hast !
 
Var ett annat ord som gick varmt på Snevringevägen, och det skrek jag med all min kraft varenda gång någon ville kramas och mysa
Kan än idag känna paniken jag fick när nån vuxen bar upp mig o knät och dränkte mig i pussar
 
När jag sen var tre år och fick en liten syster var jag inte ett dugg svartsjuk på henne, som många andra barn kan vara när dom får ett syskon
 
Jag såg det mer som avlastning lixom, en gåva till alla kramtokiga vuxna runt omkring mig
 
Nu kan dom ju ta Frida istället så behöver dom ju inte kväva mig 👍
 
Klart jag ville mysa ibland, men det skulle lixom vara på mina villkor och när jag hade tid!
 
Alltså min plan var att om dom vuxna får Frida så får jag mer tid för min älskade cyckel 😊
 
Haha jag var en tokig unge ska gudarna veta
Mer högt än lågt och alltid ett ess i rockärmen 😜
 
                             Liten Zandra 💟
 
 

Kommentera här: