Morgonmys och stränga regler 👊

Godmorgon världen 😊
 
Startar den här Lördagen med en riktig brakfest. 
För mig betyder de första timmarna på dagen jätte mycket
 
Dålig start = dålig dag 
 
Hatar verkligen att vakna upp på morgonen och inse att kaffet är tvärslut och det enda om finns att äta är en torr smörgås och nått tråkigt pålägg som man känner smaken av bara du öppnar kylskåpet 
 
Richard har lärt sig efter alla dessa år att vill man ha en glad fru så får man impa lite med frukosten
 
Tända ljus och fin uppläggning ska det vara 🍳🍉
 
Det finns vissa saker som är strängt förbjudet på mitt frukost bord !
 
# Lägga upp nykokta varma ägg på samma fat som kalla grönsaker eller pålägg
 
# Lägga upp bröd eller dylikt på bordet direkt i förpackningen# Omatchande porslin eller bestick 
 
# Titta på tv medans man äter 
 
Det där är bara lite av mina frukost regler  här på Lövboåsvägen 👍
 
                  Min frukost idag !
 
# Äggröra med tomat och kalkon
# Kvarg med solrosfrön, linfrö och hallon 
# Honungsmelon
# Svart kaffe 
# Apelsinjuice 
 
En till rutin som jag följer är att jag äter min frukost INNAN jag tar min concerta!
 
Concerta är en medicin jag tar för min adhd och den minskar min hunger nå radikalt under dagen
Det är också en av anledningarna till att jag värderar frukosten så mycket 💕💕
 
            Ha en underbar Lördag 😍
 
 

Kommentarer:

1 rememberthiis.blogg.se:

ser ut som en riktigt god frukost :D

Svar: Tack fina du jag älskar frukost 😊
zandra Mavica ryttersson

Kommentera här: