Kreativ kaos !

Ordagrant mina vänner ordagrant KAOS 
 
Har haft några tuffa dagar då jag känt mig allmänt låg !
 
Jag har typ inte varit down down in black som jag brukar vara när jag har mina låga perioder
Jag har istället känt mig retlig och förbannad på allt och alla 
 
Typ om någon har sakt fel sak så har jag velat slå den på käften eller åtminstonde velat skrika 
HÅLLKÄFTEN !!
 
Men va man gör och vad man vill göra är en helt annan sak !
 
Imorse vaknade jag iallafall på mycket bättre humör, kände mig lixom lite som hulken
Asså inte grön eller så men jävligt stark och odödlig !!
 
När jag är "speedad" som jag brukar kalla det så är jag aldrig hungrig, har lixom inte tid
att vara hungrig!
Måste göra massa annat som är viktigare och roligare..
 
Hundra järn i elden och tusentals projekt att påbörja och slutföra!
 
Springer men vet inte vart, söker men har igentligen ingen aning om vad jag söker efter
Måste bort, hinna fram, håll inte fast mig 
Allt blir gjort inget blir gjort!! 
 
Jag springer för fort ser inte varningsskylten framför mig, jag rasar fallar handlöst ner i det svarta hålet..
 
Det stod varning för ras på skylten med stora lysande bokstäver men jag hade inte tid att stanna upp, livet kallade på mig jag var upptagen hög och på väg, alltid på väg !
 
                            En dag på andra sidan !!
 
Full av energi nästan stressad, hjärtat slår snabbt och minst hundra tankar, planer och funderingar har redan invaderat min hjärna " känns som den ryker " övertänd utom all kontroll 
 
Det komiska är att jag har all tid i världen idag för mitt annars överfulla chema gapar tomt 
 
Hinner inte äta frukost så jag tar en redbull och sköljer ner min concerta och levaxin
Bestämmer mig för att tvätta så jag börjar sortera lite tvätt, efter nån minut var det så tråkigt att jag istället började träna lite magövningar är i tvätthögen !
 
Ååå kul med träning kände jag så jag sket i tvätten och började träna istället
 
Efteråt tyckte jag att det var dax att bädda,slutade med att jag bäddade rent i alla sängar och fyllde på lite till i tvätthögen
Överkasten kastade jag ut på balkongen för vädring..
 
Nej nu var det dax att tvätta lite fönster och byta gardiner
Lättare sakt än gjort då linneskåpet är minst en meter högre upp än lilla mig trots att jag står på en stol,
slutade med att jag fick stå på stolen och sen slänga mig in mot skåpet och grabba tag i första bästa gardin 
Efter ungefär tio par gardiner fick jag tag i en som dög " resten fick ligga på golvet "
 
                             STRYKNINGEN 
 
Jaha då fick man lov att stryka då eftersom Richard inte är hemma åååå hatar det som fan !!
 
Klämde mig som satan på strykbrädet, det lixom vek ihop sig på mina fingrar hela tiden kunde tro att vi var typ osams eller nått !
 
Tillslut fick jag nog och slog tillbaka !
 
Fan va vi slogs, det hela resulterade att knapparna som ställer in höjden på brädan flög och jag fick stryka i nån vriden halv liggandes ställning och självklart brände jag mig !
 
När det sen var dax att sätta upp hissgardinen hade jag nackspärr och bränd hand men skam den som ger sig 
Alltså hela jävla hissanordningen på gardinen hade trasslat ihop sig och ilskan var åter ett faktum
Jag beslutade mig för att gå lös med saxen
Det började med ett snöre och slutade med att jag vart helt galen och klippte sönder gardinen
 
Bra Zandra jag gillade fan den gardinen
 
Strax därefter kommer Richard hem med famnen full av blöta och leriga överkast..
Titta vad jag hittade under balkongen älskling,dom måste ha blåst ner
Han tittade sig runt och såg mig sittande där i en oas av gardiner med saxen i högsta hugg och det trasiga strykbrädet slängt bredvid mig ...
 
                                        No shit!! jag lägger ner för idag 
 
                                 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: