KÄRLEK <3

Just nu känner jag kärlek, all den ilska och hat som funnits de senasre dagarna är borta. Jag är kär i DIG, kär i livet och kär i mig själv.. I natt när alla sover, kommer jag fortfarande vara vaken, kommer inte kunna sova, hur ska jag kunna det, när livet kallar på mig.. Likt en själ som vaknat upp från de döda, vill jag ta igen mina förlorade dagar..Vill inte missa något, bara njuta av att vara här och nu. Jag vet att det låter konstigt, ni kanske inte alls förstår den här känslan ( det gör jag inte själv ) men behöver man alltid förstå? behöver det alltid finnas en anledning till glädje eller sorg. Hur många gånger har man inte fått frågan, varför är du ledsen?? vad ska man svara, vad vill dom höra?? tycker dom att jag är konstig, självisk och otacksam för att jag inte är glad och tacksam.. Jag är inte otacksam, tvärtom jag älskar mitt liv och alla gåvor jag fått. Mina barn, min man, släkt och vänner det finns inget jag älskar och värderar högre. Men tyvärr är känslan av mörker något jag inte kan styra över, och inte heller som i dag känslan av glädje och kärlek.. Så därför mina vänner och alla jag känner.. Jag tänker dansa, le , sjunga och spela mina visor som är så typiskt mig. Folk blir tokiga på mig när jag mitt i festen bland partymusik och rocknroll helt plötsligt stänger av deras musik, och istället sätter på min.. Haha i början, innan folk lärde känna mig riktigt, undrade dom nog vad jag var för partydödare, men mina vänner vet att det är just det som är fest och glädje för mig.. Jag älskar er mina underbara , det finns inget härligare än att se er ta upp tv dosan, drink pinnen, hårborsten eller vad som finns i närheten och sedan stämma upp i en härlig allsång till favoriter som du älskar mig väl ännu eller fiskarna i havet, ni sjunger med mig, ni njuter med mig, för ni vet att jag älskar det, och ni älskar mig... Så glad att ni finns <3

Kommentarer:

1 Marie Abraham:

Hej!! Måste bara säga att vart enda ord och varenda stavelse träffar rakt in i hjärtat... Jag har själv Adhd och är bipolär med endast uppåtgångar så vet exakt vad du pratar om :) vill bara säga tack för att du skriver denna blogg och jag läser den flitigt. Massa varma kramar till dig! :) / Marie Abraham fd Bäckström

Svar: Hej Marie Va skönt att du tycker om att läsa min blogg, ibland kan det vara en trygghet i att känna att det finns fler som som mår så här, man kan ofta känna sig väldigt ensam och anorlunda ( du förtstår nog vad jag menar ) Tack för dina ord och kämpa på <3 kram
zandra Mavica ryttersson

Kommentera här: