Ålder, tankar och Ikaros

Hej igen !! Tog mig en jäkla tid att komma in på datan, min kära son har bytt lösenord och det var visst hemligt för Mamma ( det är ju trots allt hans data ) Men kära ni, jag är ganska envis och tänkte därför  inte acceptera ett nederlag,,tryckte på  massa knappar och plötsligt står det på datan, ett annat ord för kuk !! Vafan tänkte jag och skrev snopp!!, Vips så loggades morsan in ;) So here i am lixom, hur skönt som helst att slippa knappra på mobilen ( helst med mina nya naglar) Anledningen till att jag loggade in så här i mitt kritiska tillstånd är att jag bestämt mig nu..Jag tänker bli frisk nu, det var skit tråkigt att vara sjuk när jag väl käkat upp allt godis. Tror ni att jag var låtsas sjuk ?? Mmm det var jag nog, brukar bli det ibland när jag vill bli ompysslad. Ok whatever nu är jag iallafall frisk igen. Fan missade träningen i dag och till råga på allt kom Richard hem med pizza ( för att jag var sjuk ) känner mig fet fet fet. Nu tycker ni att jag är knäpp och det är jag nog som tänker så, men jag har bestämt mig för att köra med öppna kort här i bloggen, så jag säger som det är.. Jag har sjukt höga krav på min kropp och det bilr fan bara värre ju äldre jag blir, känns som jag för en kamp mot tiden.  Jag har nyligen börjat vänja mig med tanken att jag inte är 20 längre. Jag kan även säga att jag älskar att vara närmare 40, ett nytt lugn, en harmoni som jag aldrig tidigare känt sprider sig sakta runt mig.. Det sägs att visheten kommer med åren, och jag är benägen att hålla med,förhoppningsvis kommer jag nog känna mig bekväm även kropsligt, ett kilo mer eller mindre är väl inget att gråta över . Tror bestämt jag ska krypa till kojs nu, mina underbara grabbar ligger redan och snarkar så sött.. Jag ryser till bara av tanken på min familj, att älska någon är den finaste gåva du kan få här på jorden så behandla de människor du håller i ditt hjärta väl..Önskar er en underbar natt med många ljusa drömmar <3
Här nedan delar jag med mig av några ord som är tagna ur en underbar låt . Just den sången har betytt mycket för mig genom åren, vissa bitar av denna sång har jag även haft med på båda mina söners dop. Första gången jag lyssnade på den här låten grät jag, min pappa frågade om nått var fel, och jag svarade!! ingen älskar ett barn som är starkt pappa !!! ( enligt mig själv var jag den starkaste lilla tjej på jorden )
<3 Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt <3 Ingen älskar ett barn som inte lyckas, ingen älskar ett barn som är stark <3

Kommentera här: