Ensam är inte alltid stark !!

Hallo underbara ni :) Har återigen tagit mig in i sonens data, så jag slipper bråka med min egen " fylledata " Måndag !! ja vad tycker vi om den ?? många avskyr måndagar, men själv är jag inte en av dom... När helgen är slut och en ny vecka tar form, känner jag alltid ett lugn, känner mig trygg på nått vis,,, Men hallå är du knäpp eller tänker ni nog nu !!! Haha ja det vet ni att jag är ;) men i det här fallet handlar allt om rutiner, jag tycker det är skönt att veta vad dagen har att ge, veta att pojkarna går till skolan där dom blir stimulerade, får träffa kompisar och sist men inte minst får lunch...Haha jag kan vara slö här hemma, dricka en proteindrink till lunch eller kanske köpa mig en sallad på ica... Fast jag har haft ett par bra veckor, där jag sovit nästan hela nätterna och varit någorlunda jämn i humöret, vet jag att det är viktigt för mig att ta det lugnt, behöver min ensamhet, bara stanna upp mitt i allt vardagsstress, ligga stilla, tänka just på ingenting försöka få kroppen i kontakt med själen, starta ett samspel mellan hjärta och hjärna, andas in andas ut och bara sjunka in i mig själv... Ett tungt andetag och sen tillbaka till verkligheten !!!! Det tar inte längre än tjugo minuter, men gör underverk för ditt mående.. Kom ihåg att den människa som kan hjälpa dig mest i svåra stunder, är just du själv, är du inte i balans, om din kropp och själ vägrar samarbeta, då är det omöjligt att finna harmoni.. Nu menar jag inte att ensam är stark !! absolut inte.. Utan mina vänner, familj och såklart min psykolog ( som jag träffar varge vecka ) hade jag aldrig suttit här i dag, och skrivit dessa ord. I hela mitt liv har min kropp slagits mot min själ, det har ständigt pågått ett krig inom mig, har känt saker men inte kunnat hantera känslan, har velat visa världen min sårbarhet, vågat bett om hjälp, men hela tiden har jag haft en röst inom mig som sakt !!! zandra du behöver inte deras hjälp !! du är stark, du kan klara det här själv ingen där ute kan eller vill hjälpa dig, dom kommer endast stjälpa dig och göra dig ännu mera illa LITA INTE PÅ NÅN !!! var mitt motto, och så levde jag i många år.....Förstår ni hur jävla skönt det är att äntligen kommit till insikt, att äntligen fått fred i min kaotiska kropp, jag säger inte att jag alltid kommer må bra, för då skulle jag ljuga, jag vet att mörkret kan komma, kanske redan i morgon och svepa ner mig likt en argsint våg , dra ut mig på djupa kalla vatten och gång på gång suga ner mig under ytan... Jag vet och jag är förberedd det är därför jag klarar det, jag vet även att jag inte längre är ensam, att jag har människor runt mig som älskar och värnar om mig, jag förnekar inte längre, och gömmer mig inte bakom den kalla masken av stål, jag står där naken och sårbar och säger , nu faller jag, snälla ta i mot mig !!! Just därför är jag inte lika rädd för mörkret längre, för som man säger det bästa du kan göra är att trotsa din rädsla ... Just nu, just idag kan jag helt ärligt säga att jag aldrig känt mig starkare, jag vet om mina svagheter och jag vet att jag aldrig kommer kunna bli fullt frisk, men jävlar anamma när mörkret kommer, då ska jag ge den en match den sent ska glömma !!!!! För här kommer jag zandra mavica ryttersson och jag är inte själv, jag har hela klanen med mig

Kommentera här: