Vem bryr sig lixom 😉

En vecka tvÄ veckor ??
 
Jag vet faktiskt inte nÀr jag loggade in pÄ bloggen sist!
 
Vet ni vad ?
 
Jag bryr mig inte lika mycket om detaljer lÀngre,saker som för nÄgra mÄnader sen tog över mitt huvud, mitt liv, min kropp ja hela mitt jÀvla vÀsen Àr inte lÀngre sÄ viktiga 
 
Är det bra ?
 
AlltsÄ jag vet inte om det Àr bra att jag slÀppt pÄ mitt slaviska kontrollbehov
Min psykolog tycker att det Àr positivt sÄ jag fÄr vÀl lita pÄ honom dÄ 
 
Haha jag Àr numera en slarver utan rutiner!!
 
LÀmnar hemmet pÄ morgonen utan att varken bÀdda eller plocka in i diskmaskinen " vafaan lixom "
 
Mina jÀvla köksluckor har inte blivit putsade pÄ en vecka och spegeln i hallen skulle lika gÀrna vara en sÄn dÀr tavla som ungarna gjort pÄ dagis med massa fingeravtryck och smÄ hÀnder lite hÀr och dÀr 
 
Äsch vafan jag bryr mig inte !!
 
En as hÀftig mening som jag lagt till med sÄ pÄ senare Är.
- Richard   Zandra vet du vilken dag vi har tvÀttstuga ?
- Jag  Ne och jag bryr mig inte heller  !!
 
Fan vilken jÀvla mupp tÀnker vÀl ni !
 
Haha ja mÄ sÄ vara,  men fatta sjÀlva  !!
 
Alla jÀvla Är som jag levat med mitt sjuka kontroll behov, varenda dag har jag planerar in i minsta detalj.
Regler och rutiner har format mitt liv, om nÄgot ovÀntat dök upp var det ordagrann kaos " hjÀrnan lixom exploderade"
 
Ett exempel !!
 
Jag sitter och dricker mitt morgonkaffe 
Dagen Àr noga planerad in i minsta detalj, inte en sekund fÄr gÄ till spillo.
DÄ ringer det plötsligt pÄ dörren och jag fÄr ovÀntat besök!! 
 
Skitkul jag Ă€lskar gĂ€ster 😊
 
Men vafaaaan nu spricker ju hela chemat,  allt mÄste strykas och planeras om " kortslutning deluxe" 
 
AlltsĂ„ varför stressa upp sig  lixom, jag e sjukskriven och har fan hela dagen ledig! Ghaaaa đŸ˜ČđŸ˜Č
 
Joo det kan man ju tÀnka !
 
Almenackan gapar tom har inte ett enda möte eller en enda tid att passa..
 
Neee inte med andra nej, men kraven och pressen frÄn mig sjÀlv skulle fylla en hel jÀvla bibel!
 
Jag planerar , krÀver, tjatar och pressar mig sjÀlv sÄ mycket att jag tillslut inte orkar mer 
 
Jag ger upp och skiter i allt !!
 
Orkar inte nÄ upp till kraven kÀnner mig vÀrdelös och misslycka!!
 
Allt detta utvecklar en otroligt stark Ängest i min kropp och istÀllet för att försöka nÄ upp till dom höga mÄl som stÀllts pÄ mig, ger jag upp och lÄter min destruktiva sida fÄ ta över min kropp !! 
 
Jag blir till ett offer av min egna krav, en slav under min egen regering.
Diktatorn accepterar ingen förlikning han Àr stenhÄrd !
 
En ond jÀvla cirkel ett inbördeskrig som aldrig kan sluta med seger
 
Min motstÄndare Àr smart, iakttar mig natt som dag , missar inte en enda detalj
Om jag vÀnder mig om blir jag huggen i ryggen, jag gÄr baklÀnges men dÄ tar han andra hÄllet
Alltid beredd alltid redo att slÄ tillbaka!
 
Min största fiende och min giftigaste motstÄndare Àr jag sjÀlv, jag kan inte lÀngre springa ifrÄn min egen skugga den hinner alltid i fatt !!
 
Jag vet att kontrollbehovet Àr min fiendes vassaste vapen.
Han vet att det Àr min svaghet, nÄgot jag ej kan kontrollera !!
 
Fina ni, Àlskade vÀnner !!
 
Jag tror snart att jag kan sÀga att kontrollbehovet VAR min största svaghet, eller visst kommer den alltid prÀgla min kropp mer eller mindre
Men sakta men sĂ€kert börjar lite av den överge min kropp, kĂ€nslan av att kĂ€nna den försvinna allt lĂ€ngre bort fyller min kropp och sjĂ€l med ett lugn som jag knappt trodde  fanns 💕
 
VÀgen hit har varit lÄng, svÄr och helt jÀvla outhÀrdlig mÄnga gÄnger,  jag vet att jag har lÄng vÀg kvar för vissa dagar Àr fortfarande jÀvligt tunga
Vissa dagar saknar jag att kÀnna, lÀngtar tillbaka till tiden nÀr allt bara var svart och vitt 
 
Den grÄa nyansen skrÀmmer mig fortfarande men jag vet att det Àr den rÀtta vÀgen att vandra 
 
Min sjÀl kommer alltid vara svart och vit men i min handling och i mitt tÀnkande vill jag hitta en nyans som jag kan identifiera mig med ! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Erika:

Skönt att du tagit dig ur ditt kontrollbehov. Vet hur svÄrt det Àr!

2 Lina Tsutsutsumi:

KÀnner med dig det dÀr med ovÀntade gÀster, det Àr sjukt kul att fÄ besök, men det vÀnder om hela mitt schema under dagen och kan vara sÄ otroligt frustrerande. Jag tror i mitt fall Àr det för att jag blir sÄ vimsig utan mitt schema och det blir kaos nÀr man fÄr ovÀntat besök.

http://www.jagarbipolar.spotlife.se

Kommentera hÀr: