Tid, bloppar och lövhögar !!!!

Hej och hallå :) Jaha idag är det Onsdag och halva veckan har gått.. I dag är det tredje dagen med min starkare dos av concertan ( medecin för adhd ) det känns faktiskt helt ok förutom att jag har lite svårt att äta större portioner mat, vilket betyder att jag börjat småäta oregelbundet, vilket i sin tur inte är bra för blodsockret ( som behöver fasta måltider ) och därmed har fru Ryttersson blivit ett godismonster igen !!!! Gaaaa jag som var så duktig i flera veckor.. Men men att vara en godisgris är bättre än att vara ett nervvrak, så därför tuggar jag glatt i mig min högre dos av medecinen.. Som ni kanske märkt i mina inlägg så har jag mått mycket bättre sista tiden, vart stabilare i skallen lixom, det beror på att jag även ökat min kvällsmedecin, och därför sover dubbelt så bra som tidigare... Att sova bra, är superviktigt för kropp och själ, ungefär som att tanka bilen eller ladda ditt batteri i mobilen, vi behöver sömn för att orka. Och hur många timmar per dygn ska en vuxen sova för att må bra då ?? ja det sägs ju att minst åtta timmar per natt behöver man sova, och då helst i sträck utan att vakna till flera gånger !!! Ojojoj då ligger jag grymt illa till !!! Nu ska jag berätta för er hur en natt för mig kan se ut !! jag lägger mig samtidigt som min familj runt tio ungefär, efter ungefär en halvtimme märker jag att Richard sover, ligger ytterligare en halvtimme med dunkade hjärta och känner att andningen blir tyngre och tyngre, jag får svårt att ligga still och hela kroppen pirrar, ungefär som man skulle ha typ tusen myror under skinnet PANIK !!! går upp och lägger mig i soffan...Efter lite tv tittande somnar jag förhoppningsvis till i ett par timmar,, vaknar  går på toaletten och kanske dricker lite vatten, tittar på tv och somnar sedan om nån timme innan det är dax att gå upp och väcka barnen ... Ja jag vet !! man ska inte titta på tv innan läggdax, man ska dricka nå jävla lugnande te eller läsa en bok, göra nån avslappnande övning bla bla bla,,, been there done that !!!! Jag har prövat allt.Tv får mig att skingra tankarna och lura hjärnan en stund och det är fan det enda som hjälper...   Föresten jag skulle ju ljuga om jag sa att det är det enda som hjälper !! Jag har endel piller på lager ( receptbelagda såklart ) som jag tar när jag känner att inte finns nån annan utväg och jag inte sovit på flera nätter,, såna tabletter är oftast beroende framkallande, så dom försöker jag vara ytterst försiktig med, men men ibland behöver a girl do what a girl got to do...Oj det var mycket om mina sömnsvårigheter, men nu vet ni varför jag ibland inte är så pigg och glad på dagarna... Vad har jag gjort i dag då ??? Jo jag har varit uppe på affektiva och träffat min psykolog, pratade typ ihjäl mig som vanligt och ville inte sluta, hahaha på riktigt !! Jag övervägde faktiskt att be honom att ta sin lunch vid sitt skrivbord, så jag kunde fortsätta prata sönder hans stackars hjärna.. Haha han är väl van tänker ni  !! men jag har fan svårt att se att det finns två ex av Zandra Mavica Ryttersson, ååå tänk om det fanns det, då skulle hon och jag låsa in oss i ett rum och bara babbla sönder varandra, vi skulle typ jämföra dumma uttryck vi andvänder och berätta om alla sjuka tankar som snurrar i våra skallar, sen skulle vi gå ut på stan och skrämma livet av alla prettofamiljer som är ute och går..  NEJ zandra!! det får aldrig hända, om det finns en klon av mig måste vi förinta henne, eller typ skicka henna till planeten Mars.. Åååå vet ni vad jag kom på ?? Idag stod jag i  kön på lassarettet,det stod en gammal dam framför mig !! Gissa vad hon ville köpa ?? hon ville köpa lite tid, hej sa hon, jag vill köpa lite tid !! Eee ok sa damen i kassan tid till vad ?? Ja sa damen lite tid som jag kan stoppa in i min telefon !!! Pluttan hon ville ju fylla på sin telefon... SÖÖÖÖÖT :) Jag ville typ pussa henne för hon var så gullig, men jag hoppade det... För övrigt har jag lekt i lövhögar och typ legat där och filosoferat ( det luktar såå gott om löv ) tillslut kom det en gubbe framspringande och skulle typ rädda mig !!! Eeee va ?? jag kom sakta tillbaka till vår tid och insåg att det kanske såg lite smått stört ut att en trettiosexåring låg helt stilla i en hög av löv, och stirrade upp i himlen,,,, Jag förklarade att jag bara låg där och njöt lite och att jag funderade på att ta lite kort till min blogg, då jävlar sken farbror Barbro typ sjuttiofem bast upp, jahaaa bloppar!! det har jag hört talas om, det är mycket modernt med såna nuförtiden va ??. Haha aaa " bloppar är jätte kul sa jag!! vi småpratade lite och sen gick farbror Barbro nöjd sin väg igen .... Japp lite så går det till en vanlig Onsdag i mitt liv... På återseende min vackra vänner data-oid="508812889606ee1ade7fbab5" class="image" />

Kommentarer:

1 KAtja:

Hahahaha jag dör !!! Hade ju skratta ihjäl mig om jag sätt honom komma springandes när du är mitt i din löv dans:))) söt!
Dom gamla sätter verkligen ett leende på våra läppar när dom ska köpa tid och pratar om bloppar:)

Svar: Hahaha vart blöt som fan oxå ;)
zandra Mavica ryttersson

2 stina:

haha, men guuud! alltså ditt liv zandra, det är så jävla kul att du skriver om sånt som händer. det är som en bok! du är fördjävla härlig :) håller tummarna att medicinen hjälper nu :)

Svar: Tack gumman det värmer att höra :)
zandra Mavica ryttersson

Kommentera här: